Czy wiesz co jesz?

Wchodząc do sklepu i widząc zatrzęsienie różnego rodzaju produktów można się zagubić i wybierać te, które niekoniecznie są dobre dla naszego zdrowia, samopoczucia, a także dla naszej sylwetki. O ile nie odczuwamy żadnych skutków ubocznych niewłaściwej diety – nie widzimy potrzeby, aby w ogóle coś zmieniać. Problem zaczyna się pojawiać w momencie, kiedy nasze samopoczucie spada, czujemy się zmęczeni, a nasz organizm jest przeciążony. Dodatkowo wzrasta nasza waga i mogą też pojawić się różnego rodzaju problemy zdrowotne. To znak, że czas najwyższy coś zmienić w swoim sposobie odżywiania się.
Jak schudnąć? Jak dbać o zdrowie i co jeść?
Ułożeniem dla nas odpowiedniego jadłospisu może zająć się dietetyk Kraków, ale też możemy spróbować taki jadłospis ułożyć sobie sami. Warto postawić sobie jakiś cel – odchudzanie, a więc pozbycie się na przykład 5 kilogramów lub też poprawę swojego samopoczucia, unikanie niektórych produktów jak chociażby słodyczy. Ważne jest to, aby dla podtrzymania własnej motywacji monitorować własne postępy – wówczas psychicznie czujemy się lepiej i mamy chęć na to, aby kontynuować dietę.
Skuteczna dieta czy po prostu styl życia?
Najlepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby posiadane przez nas złe nawyki zmieniły się w dobre. Dzięki temu łatwiej będzie nam podtrzymać uzyskane rezultaty nawet po skończonej kuracji. Warto nauczyć się na przykład picia większej ilości wody w ciągu dnia. Wypijając około 2 litry dziennie łatwiej będzie nam walczyć ze zmęczeniem czy z bólami głowy, a nawet z napadami głodu. Niezdrowe fast foody możemy ograniczyć do zera na rzecz ciekawych restauracji, w których serwowane jedzenie jest znacznie zdrowsze. Dzięki ograniczeniu używek takich jak kawa nasz organizm będzie mniej obciążony, a ograniczenie soli sprawi, że w przyszłości możemy nie mieć problemów związanych z nadciśnieniem. To, co na pewno dodatkowo będzie wspierać odchudzanie to zwalczenie nawyku podjadania pomiędzy posiłkami. Na początku możemy słodycze czy też słone przekąski zamienić na coś zdrowszego – na przykład na warzywa, aby potem całkowicie pozbyć się nadprogramowych posiłków.
Jedz tak, aby się najeść
Warto komponować takie posiłki, które dostarczą naszemu organizmowi odpowiedniej dawki energii. Jeśli zaproponowane dania nie będą sycące – szybko znudzi się nam głodówka, a wyeliminowanie podjadania pomiędzy zaplanowanymi posiłkami będzie wręcz niemożliwe. Ciemne pieczywo, ryż, kasze – to zdrowe produkty, które zjadane w optymalnych ilościach dadzą nam odpowiednie uczucie sytości i energię do działania.

Zostaw odpowiedź