Jak jeść zdrowo i zrzucić zbędne kilogramy?

Czasem nie trzeba diety pełnej wyrzeczeń do tego, aby zrzucić parę kilogramów i poczuć się lepiej. Czasem wystarczy zmienić kilka podstawowych nawyków żywieniowych na lepsze, aby jednocześnie – zatroszczyć się o swoją sylwetkę, a także zadbać o zdrowie i samopoczucie. Czy to dieta cud? Niekoniecznie, to po prostu bardziej świadome podejście do tego, jakie składniki przyjmujemy razem z pożywieniem.

Nawet nie jedząc słodyczy możesz przyjmować spore ilości węglowodanów

Oczywiście – jeśli jesteś osobą, która jest bardzo aktywna fizycznie, dużo ćwiczy lub regularnie trenuje – nie ma problemu, gdyż węglowodany dostarczą Twojemu organizmowi potrzebnej mu do wysiłku energii. Jeśli jednak masz siedzący tryb życia – zdecydowanie najlepszą strategią jest przyjmowanie węglowodanów w pożywieniu maksymalnie dwa razy dziennie. I tak naprawdę nie chodzi tutaj o podjadanie typowych słodyczy – ciastek, czekolad czy batonów. Warto uświadomić sobie jakie pokarmy są bogate w węglowodany – to mogą być nawet takie produkty, które są zaliczane do tych zdrowych. Na przykład może to być makaron czy też pszenne pieczywo. Dzięki zwróceniu uwagi na przyjmowane węglowodany można sprawić, że odchudzanie będzie bardziej efektywne. Okazuje się, że znacznie łatwiej jest przytyć przyjmując cukry niż tłuszcze.

Ważna zmiana nawyków żywieniowych

Oczywiście najprostszą ilustracją jest tutaj podjadanie pomiędzy posiłkami, nad którym warto popracować. Równie ważne jest jednak, aby przyzwyczaić się do regularnego zjadania śniadań. Można wiele mówić o tym, że śniadanie podkręca metabolizm i daje nam energię na cały poranek. Warto jednak wiedzieć także i to, że dzięki zjedzonemu śniadaniu skutecznie możemy przeciwdziałać napadom głodu, które mogą pojawić się w ciągu dnia. Dlatego też niejeden dietetyk Kraków zaleca, aby zjeść śniadanie już do godziny po przebudzeniu się.

Miejsce na owoce w diecie

Powszechnie uważa się, że osoba, która się odchudza powinna jeść owoców dużo. Tymczasem niekoniecznie tak jest. Są one oczywiście źródłem witamin i nie powinno ich zabraknąć w naszej diecie, jednocześnie są one niestety źródłem cukru, dlatego też nie należy z nimi przesadzać. Warto ograniczać ich spożycie na rzecz warzyw, które są równie zdrowe, a nie zawierają w sobie aż tyle cukru. W skomponowaniu skutecznej diety dopasowanej do potrzeb może nam pomóc doświadczony dietetyk. Zapewne będziemy zdziwieni tym, jakich produktów powinniśmy unikać, a na jakie warto będzie zwrócić uwagę po to, aby schudnąć i czuć się zdrowo.

Zostaw odpowiedź