Jak odżywiać się prawidłowo?

Chcesz cieszyć się zgrabną sylwetką i dobrym samopoczuciem?

Odżywiaj się zdrowo:

  • Jedz regularnie, o stałych porach, 4-5 razy dziennie, bez podjadania między posiłkami.
  • Spożywaj posiłki wolno, dokładnie przeżuwaj kęsy, unikaj popijania.
  • Wybieraj produkty o niskim indeksie glikemicznym, tj. takie, które nie powodują znacznego wzrostu poziomu glukozy we krwi po ich spożyciu.
  • Unikaj tłuszczów zwierzęcych, zastąp je olejami roślinnymi, najlepiej oliwą z oliwek tłoczoną na zimno.
  • Sięgaj po produkty nieprzetworzone, bogate w witaminy, minerały, błonnik i nienasycone kwasy tłuszczowe. Dodawaj warzywa i owoce do każdego posiłku (sezonowe lub mrożonki).
  • Ogranicz spożywanie żywności z chemicznymi „polepszaczami” smaku, koloru, zapachu, konsystencji oraz dodatkiem konserwantów, wydłużających okres jej trwałości.
  • Pij co najmniej 1,5 litra wody dziennie. Zastąp nią napoje gazowane, kolorowe i słodkie.
  • Zmniejsz spożycie cukru, słodzików, soli i białej mąki.
  • Ogranicz ilość spożywanego mleka krowiego, sięgaj po jogurty naturalne, kefiry i twarogi.
  • Jedz smacznie i ładnie.
  • Stroń od używek, zwłaszcza kawy, czarnej herbaty, alkoholu i papierosów.
  • Kupuj jedzenie świadomie i mądrze, czytaj etykiety na produktach.
  • Spożywaj ostatni posiłek w dniu najpóźniej na dwie godziny przed zaśnięciem.

Marzysz o zrzuceniu nadwagi? Zwróć się do wykwalifikowanego dietetyka w Krakowie po indywidualny program żywieniowy!

Zostaw odpowiedź