Odchudzanie, które przynosi efekty

Dobrze skomponowana dieta potrafi dla nas zdziałać cuda – z jednej strony nastawiona na odchudzanie i redukcję masy ciała pozwala poczuć się lżej i pewniej we własnej skórze. Ze względu na większą świadomość tego co jemy i w jakich ilościach – działa też pozytywnie na nasze zdrowie. Natomiast dodatkową zaletą jest to, że zdrowiej się odżywiając mamy też lepsze samopoczucie. Wobec tego – najwyższy czas świadomie podejść do komponowania posiłków. W tym zadaniu nieocenionym wsparciem może być dla nas doświadczony dietetyk krakow. To on powinien zająć się skomponowaniem naszej diety w przypadku, kiedy bardzo mocno nastawiamy się na duże efekty odchudzania w stosunkowo krótkim czasie. Pamiętajmy o tym, aby taka dieta była dla nas bezpieczna, zwłaszcza jeśli zdecydujemy się opracować ją sobie sami.

Dieta powinna być do nas dobrze dopasowana

Oczywiście, wiele ogólnych wskazówek co do odżywiania znajdziemy chociażby w sieci. Warto jednak pamiętać o tym, że nie wszystkie te wskazówki trzeba traktować dosłownie. Bardzo często mówi się o tym, że to właśnie od nadmiarowych ilości węglowodanów się tyje, a więc powinno się je ograniczać do maksymalnie dwóch posiłków dziennie. Oczywiście – jest to prawda. Pamiętajmy jednak, że zasada ta nie sprawdzi się w sytuacji, kiedy naszą dietę połączymy z intensywnymi treningami na siłowni lub też z inną aktywnością. Mocne ograniczenie ilości węglowodanów jest odpowiednie dla osób prowadzących siedzący tryb życia – po prostu bez aktywności fizycznej nie mają oni gdzie wykorzystać tej energii, którą przyjęli z pożywieniem. Inaczej jest w przypadku osób, które ćwiczą i potrzebują tej energii znacznie więcej.

A co z jedzeniem po godzinie 18?

Już stosunkowo dawno temu mówiono, że aby dieta była skuteczna należy ostatni posiłek zjadać o godzinie 18 i absolutnie nic już nie podjadać przed snem. Tylko, że niektórzy zasypiają o godzinie 20 i nawet nie będą mieli szansy poczuć głodu, a niektórzy dopiero o 24. Dlatego też lepiej jest przyjąć, że ostatni posiłek powinien być przez nas zjedzony około 2 – 3 godziny przed zaśnięciem, oczywiście w zależności od tego, o której dana osoba zasypia.

Czy trzeba jeść często?

Kolejną sprawą jest mit o tym, że powinniśmy jeść często, ale niewielkie porcje. W myśl tej zasady niektórzy mogliby jeść cały czas nawet bez rozróżniania tego, co stanowi posiłek główny, a co jest już podjadaniem. Mądrością płynącą z tej zasady jest to, że nie warto pomijać głównych posiłków ani się głodzić. Warto jednak wziąć sobie do serca zasadę, że takich głównych posiłków w ciągu dnia powinno być około 4 -5, a nie nieskończenie wiele.

Zostaw odpowiedź