Zdrowa dieta – jak wprowadzić ją w życie?

Zdrowe odżywianie to klucz do uzyskania pięknej, gładkiej cery, zgrabnej sylwetki i dobrego samopoczucia. Jednak, co to znaczy odżywiać się zdrowo? Nie każdy dobrze rozumie to pojęcie. Okazuje się, że wiele osób ma niedobory witamin i minerałów, gdyż odżywia się niewłaściwie. Co zrobić, aby mieć pewność, że nasza dieta dostarcza nam wszystkich niezbędnych wartości odżywczych?

Wizyta u dietetyka

W ustaleniu właściwej diety pomocny może być dobry dietetyk Kraków. Mimo że ta specjalizacja kojarzy się raczej z odchudzaniem, tak naprawdę dietetyk zajmuje się wszystkim, co jest związane z odżywianiem i może pomóc każdemu, kto chce prowadzić zdrowszy tryb życia. Dietetyk układa zbilansowane diety, w których zawarte są wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Wizyta u dietetyka może być dla wielu osób bardzo pouczająca i ciekawa, a przede wszystkim  pomoże im wprowadzić zdrowe nawyki i zmienić swój dotychczasowy styl życia.

Czym są pełnowartościowe posiłki?

Zdrowa dieta, niestety, wymaga wyrzeczeń. Nie musi to wcale oznaczać całkowitej rezygnacji z ulubionych, niezbyt zdrowych produktów, ale z pewnością wskazane jest ich ograniczenie na rzecz pełnowartościowych posiłków.

Każdy z głównych posiłków- śniadanie, obiad, kolacja- powinien składać się z białka, na przykład mięsa drobiowego czy białych serów, niewielkiej ilości zdrowego tłuszczu, takiego jak olej lniany,  węglowodanów złożonych, czyli razowego pieczywa, brązowego makaronu czy różnego rodzaju kasz, a także porcji warzyw lub owoców. Taki posiłek można z czystym sumieniem nazwać pełnowartościowych, gdyż zapewnia on najważniejsze składniki odżywcze potrzebne organizmowi.

Regularne spożywanie pełnowartościowych posiłków zapewnia zdrowie, lepsze samopoczucie oraz uczucie sytości, dzięki czemu zmniejsza się apetyt na słodkie przekąski i tak zwane „śmieciowe jedzenie”.

Ogromne znaczenie wody

Wielu ludzi zapomina, jak ważna w codziennej diecie jest woda. Poprawia ona przemianę materii, a także pomaga pozbywać się toksyn z organizmu. Niezbędna organizmowi ilość wody jest zależna od płci, wieku oraz wagi, ale w przybliżeniu dietetycy zalecają wypijanie ok. 2,5 litra wody dziennie.

Stosowanie się do zaleceń dietetyka, spożywanie pełnowartościowych posiłków i picie optymalnej ilości wody to skuteczna droga do zdrowszego  stylu życia, który każdemu może wyjść na dobre.

Zostaw odpowiedź