Zdrowsze jedzenie – porady dietetyka

Czasem nawet sami nie zdajemy sobie sprawy z tego, że to w jaki sposób się odżywiamy może mieć aż tak duży wpływ na nasze życie. Z jednej strony bezpośrednio przekłada się to na nasze samopoczucie, z drugiej strony – na nasze zdrowie, a dodatkowo na to, jak wyglądamy, jaką mamy figurę i sylwetkę. Dlatego warto poświecić kilka chwil na to, aby przeanalizować swój jadłospis. Doświadczony dobry dietetyk będzie w stanie wskazać nam co robimy źle i co należy poprawić.

Od czego warto zacząć już teraz – dietetyk Kraków cennik?

Oczywiste jest, że aby odchudzanie było skuteczne należy ograniczyć do minimum lub też całkowicie wykluczyć z diety słodycze, słone przekąski oraz dania kuchni fast food. Takich produktów nasz organizm wręcz nie potrzebuje, są one kopalnią węglowodanów oraz niezdrowych tłuszczów, które powinniśmy ograniczać.

Dodatkowo, okazuje się, że bardzo często nasza dieta – pomimo tego, że wygląda na zdrową – zawiera zbyt duże ilości węglowodanów. Pozornie może się wydawać, że nie przyjmujemy ich tak dużo na przykład ograniczając spożycie słodyczy – zapominamy natomiast jak wiele jest ich obecnych w takich produktach jak owoce, makarony czy pieczywo pszenne. Dlatego też zaleca się, aby w skali całego dnia jedynie dwa posiłki były bogate w węglowodany. Sytuację tą możemy zmienić, jeśli zaczniemy aktywnie uprawiać sport lub też rozpoczniemy jakieś treningi – wówczas odpowiednia ilość węglowodanów pozwala dostarczyć naszemu organizmowi energii do wzmożonego wysiłku fizycznego.

Czas odwrócić proporcje warzyw i owoców

Tak jak zostało wspomniane wcześniej – owoce, pomimo, że zawierają wiele witamin – zawierają też dużo cukrów prostych. Dlatego też warto ograniczyć ich ilość na rzecz większego spożycia warzyw. To własnie warzywa mogą być podstawą odżywczych koktajli, mogą też być przykładem zdrowej i niskokalorycznej przekąski – idealnej dla każdego, kto jest na diecie i kto pragnie schudnąć.

Czas zwrócić uwagę na to, ile pijemy

Zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak mało płynów przyjmujemy w ciągu dnia. Natomiast ilość przyjmowanej wody przez dorosłego człowieka na dzień powinna oscylować w okolicy aż 2 litrów! Dzięki piciu wody możemy zniwelować zmęczenie, bóle głowy, a także apetyt na podjadanie. Warto pomyśleć też o tym, aby zrezygnować z picia soków w dużych ilościach na rzecz wody mineralnej lub źródlanej, a już na pewno koniecznie odstawić wszelkie napoje kolorowe z dużą ilością cukru oraz gazu. Nie tylko powodują one przybieranie na wadze, co są po prostu ogromnie niezdrowe dla naszego organizmu.

Zostaw odpowiedź