Zmiana nawyków żywieniowych – dla zdrowia i dla pięknej sylwetki

Mordercza dieta, podczas której nagle musimy sobie odmówić niemalże wszystkiego nie jest niczym przyjemnym. Dodatkowo, realizowana zbyt gwałtownie może skutkować dobrymi efektami tylko podczas jej przeprowadzania, natomiast w momencie powrotu do starych nawyków – mogą też wrócić niechciane kilogramy. Dlatego też znacznie rozsądniejszym rozwiązaniem jest mniej radykalne, systematyczne zmienianie nawyków żywieniowych, co w efekcie może skutkować lepszym samopoczuciem, ale i zgrabniejszą sylwetką.

Zły nawyk, czyli co konkretnie?

Zazwyczaj sami czujemy, że to co jemy po prostu nam nie służy – a to ze względu na dużą zawartość tłuszczu, a to dlatego, że są to niezdrowe przekąski, a to dlatego, że zbyt często sobie folgujemy, albo przesadzamy ze słodyczami. Złe nawyki lubią się nawarstwiać i razem składać na „złe odżywianie”. Chcąc z marszu przejść na dietę lepiej, aby wspierał nas w tym doświadczony dobry dietetyk. Chcąc działać systematycznie warto wziąć pod uwagę następujące kwestie:

– Złym nawykiem jest podjadanie pomiędzy posiłkami. Nawet jeśli nie są to niezdrowe przekąski – z czasem z 4-5 posiłków dziennie może się zrobić 15, co razem przekłada się na nadmiarową ilość kalorii. Trzeba cały czas mieć na uwadze to, kiedy jemy i w jakich ilościach, na początku można po prostu odstawić niezdrowe przekąski na rzecz zdrowych, a z czasem postarać się całkowicie wyeliminować podjadanie.

– Niezdrowym nawykiem jest opuszczanie śniadań. Wydaje się nam, że jest to posiłek, z którego najłatwiej można zrezygnować tym samym jedząc mniej. Nic bardziej mylnego. Zazwyczaj brak śniadania rekompensujemy sobie w ciągu dnia z nawiązką, towarzyszą nam napady głodu spowodowane długim niejedzeniem, a nasz organizm zaczyna magazynować tłuszcz na wypadek kolejnych takich długich przerw w posiłkach. Śniadanie jest więc ważnym posiłkiem, a dodatkowo warto pamiętać, aby zjadać je do godziny po przebudzeniu.

– Złym nawykiem jest używanie zbyt dużej ilości soli podczas przygotowania czy też spożywania posiłków. Sól jest w większych ilościach niezdrowa, powoduje nadciśnienie, a także cukrzycę i nie jest nam do niczego potrzebna w takich ilościach. Warto zwrócić uwagę na to, jak duże ilości jej spożywamy w ciągu dnia.

– Złym nawykiem żywieniowym jest też kupowanie wszystkiego, co już jest „gotowe”. Zazwyczaj produkty wysoko przetworzone są niezdrowe, mogą powodować wiele chorób cywilizacyjnych i tak jak fast foody – działają na naszą dietę bardzo niekorzystnie. Oczywiście, nie zawsze możemy mieć czas na przygotowywanie posiłków w domu. Wówczas lepiej jednak nie kupować gotowców, a raczej pomyśleć o jakichś zdrowszych alternatywach.

Zostaw odpowiedź