Zmiana nawyków żywieniowych na dobre

Może nas to zaskakiwać, ale to co jemy bardzo mocno wpływa na całe nasze życie – na nasz wygląd, na nasze zdrowie i posiadane choroby, a także na to, jak wyglądamy. Z tego też względu dobra dieta będzie odpowiednia zarówno dla kogoś, kto chce schudnąć, ale i dla osoby, która chce jeść zdrowiej niż do tej pory, a tym samym porzucić złe nawyki żywieniowe.

Zły nawyk – czym jest tak naprawdę?

Doświadczony dietetyk Kraków na pewno od razu będzie w stanie wskazać nam, jakie złe nawyki żywieniowe posiadamy. Najczęściej też jest tak, że my sami wiemy, co robimy źle, ale nie przywiązujemy do tego uwagi. Trzeba mieć jednak taką świadomość, że niektóre nawyki – utrwalane latami – może być nam naprawdę ciężko zmienić i będzie to od nas wymagało sporo czasu, motywacji i samozaparcia.

Nawyk jedzenia na-okrągło.

Jednym z klasycznych nawyków, które są w stanie zabić każdą, nawet najskuteczniejszą dietę jest podjadanie pomiędzy posiłkami. Zalecane jest, aby dorosły człowiek w ciągu dnia spożywał około 4 – 5 posiłków. Natomiast w momencie, kiedy ciągle kusi nas, aby zjeść coś dodatkowego i temu ulegamy – ilość tych posiłków może się nawet podwoić. Oczywiście, skutkuje to tym, że w ciągu dnia przyjmujemy nadmiarowe ilości kalorii, co oczywiście naszej diecie w ogóle nie służy. Najgorszym scenariuszem jest sytuacja, w której za każdym razem podjadamy produkty o wysokiej kaloryczności czy też dużej zawartości węglowodanów – a więc słodycze czy też słone przekąski. Bardzo trudno jest z dnia na dzień przejść na dietę i pozbyć się tego nawyku. Pierwszym krokiem jest jednak zmiana rodzaju zjadanych przekąsek – kiedy odczujemy nagły napad głodu lepiej jest sięgnąć po jakiś owoc zamiast po batonik, a najlepiej sięgnąć po jakieś warzywo.

Nawyk folgowania sobie

Przechodzimy na dietę i czujemy się z tym wspaniale – przynajmniej na początku. Jednak z czasem odchudzanie coraz bardziej daje się nam we znaki, więc „nagradzając się” za trud pozostawania na diecie przez tak długi czas stosujemy pewne niewielkie nagrody. Wydaje się nam, że skoro cały czas przestrzegamy zasad diety to jeden cukierek przecież nic nie zmienia – dalej jesteśmy na diecie. Dodatkowo – ulegając pokusie często tłumaczymy sobie, że to nic takiego i że nic złego się nie wydarzyło. A jednak – poprzez takie drobne podjadanie znacznie bardziej oddalamy się od osiągnięcia wymarzonego celu. Tak naprawdę każdy posiłek ma znaczenie, a słodycze powinniśmy odstawić całkowicie będąc na diecie bez jakichkolwiek odstęp od tej zasady. Taka konsekwencja jest ważna i trzeba mieć tego pełną świadomość.

Zostaw odpowiedź